Thursday, February 17, 2011

Hp aku hilang :(


Tarikh 14/02/2011 menjadi sejarah... dimana hp ia benar2 meninggalkan aku..huhu..mesti ia majuk.Aku tak jaga ia ngan baik..maap Hp..kalu de rezeki..mayb kita ketemu..huhu..sekarang ni Hp tak de..tapi naseb baik roommate aku kasi pinjam Hp..thanks ika..luv u..

Tak keruan jua la aku mencari ia masa tu..kejadiannya berlaku masa aku nak pg beli hadiah kawen ngan member opis..masa tu Hp masih di tangan..plan awal nk ke LENO..tiba je di LENO..barang yg dihajati tu tak ader..so kami plan ke METROJAYA plak...huhu..masa kt Metro la aku terperasan HP aku tak de gengaman. Aku igt myb tertinggal di kete member..

Setiba di kete..check di sekitar tempat duduk..huhu..tak der..ok...myb tertinggal kt LENO..sampai je opis aku call LENO..huhu..jawapan yg megecewakan..diorg cakap tak de Hp yg tertinggal kt sana..huhu..sedeyh sgt masa tu..Kalu macam tu..agaknyer tertinggal kt metrojaya..huhu..petang tu lepas opis hour aku pecut ke metrojaya...tanya cashier kt situ..der tak jumpa Hp...hampa jua tak der...mana lagi ni ...Hp betol2 mau tinggalkan aku..ok balik opis aku wat double check kt kete member aku ni..juga hampa..huhu..so aku hilang punca...myb dah tak der rezeki...

Sok nyer aku gi CELCOM HQ kt kempas..nk report n pakai no SIM lama..semua contact number hilang..naseb baik igt lagi no akak aku..so smlm aku inform kt family yg Hp aku ilang...abah aku agak dukacita..ilang lagi..hehe..Hp yg dulu tu kena curi..ceiss..pencuri betolll..pantang..member umah plak tu..kejadian masa kt U dulu..

Aku cakap ngan abah pasni nk beli Hp mahal la..mesti t aku jaga elok2..coz mahal..maap Hp lama bukan aku nk cakap dia murah then tak jaga dia baik2..huhu..tidak bermaksud..abah membantah..tak yah t hilang lagi..Member ader beri suggestion..jana pasni ko gantung je Hp ko kt leher..huhu..pokok pangkalnyer Hp mahal or murah..mesti kena jaga bebaik..then sayangi la harta kita...Ya Allah hindari la aku jadi seorang yg pelupa...huhu..

2 comments:

  1. no no nooo, darling.. ko bkn lupa. tp, terlalu asek sampai hilang fokus pd enset d tgn. no leh gn lg ea... so dah beli henset karang inform guwe oke... enset br tuh xkesahlah murah o mahal.. tp, klu dah xde.. mati kutu u.. no2 xleh retrieve balik ker kt celcom hq?? its ok, bkn rezeki nok. lenkali selitkn enset kt bra mcm org dulu2 simpan duit. haaa.. gerenti slamat. hehehe.. (^_^)// jiwa jgn kacau k..

    ReplyDelete
  2. hahahaha...lawak ko ea..tak cukup space nk selit kt bra..aku still pakai no lama..thanks nok..heheh

    ReplyDelete