Wednesday, September 15, 2010

Dairi Raya 1- 09/09/2010

salam semua,

hari ni baru sempat nk post..sibuk beraya r katakan...

aku apply cuti sehari awal sebelum sambut 1 syawal..takut jalan sesak..tu pun last minute..huhu..

pagi khamis aku + max bertolak alik kg....max sape?? hehe my beloved car...tapi kali ni aku bertemankan ikan2 laga aku( ocean, ready & life)..aku angkot mereka sekali..maklumla cuti lama...karang sik de owg nk kasi makan...

sesampainyer drumah... erm..aku wat kije pe2 yg patot..kemas umah..akak sulung aku ( suria) n familynyer lom sampai...mmg setiap tahun family akak sulung aku akan datang sehari sebelum raya..tolong2 masak..adik beradik aku sikit je..cuma de 3 owg...huhu..sunyi cikit.family akak aku seorg agi (junaidah) x alik masa 1st raya tahun ni...

bila family akak sulung aku sampai je..kami start la xtvt masak memasak...aku suka benor kalu rewang masak ni..suka potong2 sayur...biasanyer kakak2 aku yg masak..aku tolong je..hehe

xtvt masak memasak dihentikan seketika coz nk berbuka...dapat r jugak berbuka pose beramai2...Alhamdulilah..selesai pose tahun ni...lepas maghrib je kami sambung balik xtvt masak memasak..akak aku chef utama...

dok sibuk masak memasak..abang ipar n anak2 dia (aliya & nafeesa) wat aktiviti sampingan yg lain..main mercun n bunga api...bebudak tu main mercun pop pop je..aduhai abang ipar aku..begitu teruja main mercun + bunga api..tiap tahun wajib..tahun ni canggih sikit de bunga api yg cantik tu..de 25 das..cantik+ cam2 corak..

malam tu kol 12 aku dh masok tido..lepas je antor sms raya kt member2...coz sok sebelum subuh mesti kena bangun..huhu...sambg masak...biasanyer family aku masak sayur lodeh tu pada keesokan arinyer sebelum subuh...

No comments:

Post a Comment