Wednesday, September 15, 2010

Diari Raya 3-11/09/2010

kisah 2nd raya...

bangunn!!! terdengor r makcik aku jerit..semayang subuh...hehe agak liat r coz semalam tido agak lambat...sibok bercerita..aku pun bangun pg ke bilik air ngan mamai2..hehe...selesai semayang aku pun pg dapor..tolong wat breakfast..pagi tu aku jadi chef..haha..aku wat nasi goreng...aku n sepupu aku semua rewang masak..de yg potong sayur, bawang..semua r de tugas masing2...selalunyer makcik2 aku yg masak...

selesai masak..kami makan r beramai2..besh kalu makan ramai2 ni..nasi goreng aku agak tawar..huhu..failed...tapi abis gak..myb sbb semua tgh lapo..mak su aku plak beli roti canai + murtabak..peh kenyang..

xtvt petang..

geng GFL sima n odah (kawan lama masa kt sek teknik BP) kebetulan dok dekat ngan umah arwah embah aku..pagi tu aku call diorg..jom beraya.....lepas zohor kita bertolak..

plan kitaorg..aku amik sima then raya umah odah dulu..hehe..banyak yg kami borakkan..shhh..x leh share kt sini..rahsia..heheheh...lama gak r kami berborak..ermm..nk raya mana plak pasni..odah cadangkan raya umah bibiq..kawan satu dorm dulu masa sek teknik..kebetulan dia ade kt umah..hehe..lama x jumpa bibiq..wow dah solid sikit..makin cantik..masa kt umah dia kami dihidangkn ngan masakan kampung..time2 raya ni jumpa plak masakan kampung..de ulam, labu masak lemak, ikan kering + telor dadar...yum yum...terbaik r..thanks bibiq..

seterusnyer..umah cik pidah...lama x jumpa dia..dia still x berubah..ala2 comel n manja nyer dia cakap...aku plak dok ajok cara dia cakap..hahaha..jahatnyer aku...odah yg banyak cakap n tanya pidah..aku jawap sekali sekala..perot kenyang..hahaha...masa kt umah pidah tu..odah cakap r ngan aku..tgk gaya sima duduk tu. sima duduk gaya ayu..ala2 cam nk bernikah je lagaknyer...hahaha...caya r sima de gaya...aku doakan pas odah kawen..giliran ko plak ea..hehe..

jam menunjukkan pkul 630pm...pasni braya kt umah arwah embah aku plak..berhenti semayang asar dulu..sebelum sambung beraya...dalam jam 7pm..kami berangakt plak beraya umah sima...umah last utk xtvt jom beraya2...kalu tinggal kami bertiga je..pe lagi sambung borak2 r...hehehe..seperti biasa....shhhhhh....

dalam kul 830pm..aku pun hantar odah balik umah..sima temankan aku..seram gak kalu antor sensorg..jalan kampung sunyi n kecik..huhu...umah sima n atok aku agak dekat r..masa kt umah odah kami amik gambor kenang-kenangan n last sekali kami bermaaf-maafan, berpeluk-pelukan n bercium-ciuman..ahaks..

masa kt umah plak seperti biasa xtvt pillow talk with my cousins before sleep....hehe..

tamat kisah 2nd raya..

1 comment:

  1. amboi.. ko nih sebok doakan aku, aku pon nk doakan ko jugk. semoga kita, member GFL beroleh jodoh yg terbaik dr ketentuan-Nya n ko tuh jana, amek turn pas odah k.. peace!

    ReplyDelete